Tuesday, September 21, 2010

In my life nothing is perfect part 2..

Yang terakhir sekali aku citer dlm In my life nothing is perfect dulu ialah kahwin. Hari ni aku nak cerita ttg kawan... Disebabkan kawan aku ni suka berahsia biarla aku namakan dia sbg M aje.

M n aku berkawan sejak sekolah menengah lagi.. Masa tingkatan 4 dia pindah sekolah lain. Nama je duk satu sungai buloh tp susah nak berjumpa... lama gak x berjumpa, 2 tahun lamanya.. Setelah 2 tahun x berjumpa, kitorg jumpa balik kat kolej kat shah alam. Itu pun secara x sengaja.. Macam aku cakap awal2 td.. Dia ni suka berahsia, so dia susah nak bgtau yg dia tu blaja ke x ke... Lepas abis blaja kitorg, berpisah balik.. tp x lama kadang2 jumpa gak.. disebabkan aku x nak putus hubungan dgn dia. so aku bg warning kat dia klu dia tukar no telefon pastikan dia bgtau aku.. Bukan nya dia x de emel ade. Itupun dia susah nak bg kat kwn2 dia..

So dipendekkan citer.. Hari ahad lepas 3 okt, aku ajak dia keluar n dia pun setuju.. Aku dah janji nak blaja dia masa aku dpt gaji pertama dulu tp x dpt blanja coz dia asyik tunda je pasal sibuk sgt.. Tp jadi sebaliknya.. kitorg share.. dia x bg aku bayar utk dia sekali.. Pastu kitrg berjalan-jalan sambil bercerita ttg pengalaman aku kat tmpat keje aku.. Mcm2 aku cerita termasuk perkara2 yg patutnya jadi rahsia aku, dah diluahkan kpd dia.. Penat berjalan aku ajak M masuk kedai buku nak tgk bahagian komputer.. Aku jumpa satu buku yg aku betul2 minat tp Harganya mahal dlm rm100 ke atas..

Masa tu aku lak x cukup duit.. Aku hanya ade duit nak blanja M je.. M lak faham keadaan aku n nak bagi aku pinjam duit dia... Mula2 aku x nak coz x suka berhutang, tp lepas M ckp yg dia nak aku dpt blaja dia x kisah pinjamkan duit kat aku.. Aku gembira betul.. Aku bersyukur gila dpt kawan mcm dia.. akhirnya aku pinjam gak duit dia.. Happy betul aku dapat buku tu, aku asyik ucapkan terima kasih kat dia.. Dia kata xpa.. Tp dia nak aku baca buku tu nanti dia nak soal blk... hahaha.. M, u are the best friend i got in the world.. Thank u so much.. Love u M...;p

Nak dijadikan cerita ari selasa 5 okt, aku dapat bonus.. terus aku bayar duit dia..
aku happy betul.. aku x suka berhutang terutamanya duit kawan... kita blh hilang kwn krn berhutang je.. M bukan aku x suka bila ko pinjamkan aku duit tu tp aku x nak kehilangan kwn macam ko... Aku pun suka bg pinjam duit kat kwn tp ade satu perasaan x selesa bila pinjam duit org.. ia berbeza dr perasaan meminjamkan duit..

Sayang ko dude..
ok sampai sini cerita in my life nothing is perfect part2

No comments:

Post a Comment

 
Copyright 2009 @@@@My Life@@@@. Powered by Blogger
Blogger Templates created by Deluxe Templates
Wordpress by Wpthemesfree